Service & Reservdelar

Skriv ditt meddelande direkt i formuläret så kontaktar vi dig inom 1 timme vid serviceärenden.

Telefonsupporten är öppen mellan 08:00-16:30.

Serviceavtal

Att äga en Brother, Citizen/Miyano eller OKK representerar en värdefull investering i förbättrad produktivitet, flexibilitet och kvalitet. Teckna ett serviceavtal hos oss och minimera risken för onödiga driftstörningar.

Med vår årliga underhållsservice får ni maximal utnyttjandegrad av maskinen och därmed mesta möjliga av er  investering. Vi erbjuder professionell service enligt leverantörens rekommendationer från alla våra agenturer: BROTHER, CITIZEN, MIYANO samt OKK.

Vi har all utrustning, inklusive laser, balanseringsutrustning och så vidare, som behövs för att kunna ta hand om er maskin på ett professionellt sätt.

Detta ingår i vårt serviceavtal

– En heltäckande servicekontroll enligt tillverkarens rekommendationer per år. Kontrollen säkerställer att din maskin är i optimalt skick.
– Kvalificerade och erfarna servicetekniker som löpande rengör, kontrollerar och justerar maskinen enligt tillverkarens rekommendationer. 
– En detaljerad inspektionsrapport som lyfter de områden som eventuellt behöver åtgärdas.
– Rekommendationer om byten av delar för att minimera oplanerade driftsstopp.
– Regelbunden service hjälper dessutom till att reducera er miljöpåverkan.

Kunder med serviceavtal får alltid 10 % rabatt på maskinreservdelar från oss.

Maila direkt.

Dennis Lindroth

Servicechef
dennis.lindroth@bromi.stage.wedgeconsulting.se
tel:+46370302617

Vi vet att varje timme er maskin står stilla är en förlorad timme. Därför erbjuder vi säker och snabb leverans av originalreservdelar till era maskiner från vårt eget lager och Europalagret. De flesta reservdelar levererar vi redan dagen efter er beställning (vid order innan 14:00). 

Utöver det europiska reservdelslagret har vi även tillgång till reservdelslagret i Japan. Här finns en bra backup för reservdelar till såväl nya som äldre maskiner. 

Serviceorganisationen på Bromi Gruppen täcker hela Sverige och våra servicetekniker är ständigt på resande fot. På så sätt säkerställer vi snabb reservdelshantering och minimerar driftsstoppstiden för er.

Maila direkt.

Marie Busan

Reservdelsansvarig
marie.busan@bromi.stage.wedgeconsulting.se
tel:+46370302616

Vårt team av produktionstekniker finns tillgängliga för att ge dig support innan, under och efter din investering.

Vi supporterar dig med:

  • Maskinval och tillbehör för optimal produktion och intjäning.
  • Turn-Key lösningar med exempelvis inkörning av nya artiklar.
  • Optimering av befintliga program.
  • Rådgivning.
  • Tidsstudier (bearbetningstider).
  • CNC-utbildningar, både standard och kundanpassade

Utbildning

Ökad kunskap ger bättre och säkrare arbetsmiljö samt en mer effektiv produktion. Därför erbjuder vi olika typer av utbildningar på alla våra maskiner.

Oavsett om du är ny inom CNC eller en användare som vill bygga vidare på dina nuvarande CNC-kompetenser, kan vi erbjuda ett utbildningspaket som passar dina krav. Vår utbildningspersonal har många års erfarenhet av Brother flerop-maskiner, Citizen längdsvarvar och Miyano stångsvarvar.

Vi erbjuder både utbildning i era egna lokaler och operatörs- och underhållskurser på vårt huvudkontor i Värnamo.

Våra rymliga lokaler ger en utmärkt inlärningsmiljö med moderna hjälpmedel och maskiner på plats för bästa inlärningsprocess.

Behöver du hjälp?

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig!